Stories Yet To Tell Norma Winstone

Album info

Album-Release:
2010

HRA-Release:
14.07.2017

Label: ECM

Genre: Jazz

Subgenre: Contemporary Jazz

Album including Album cover Booklet (PDF)

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  • 1Just Sometimes06:10
  • 2Sisyphus05:06
  • 3Cradle Song (Hoy Nazan)04:34
  • 4Like A Lover04:11
  • 5Rush04:48
  • 6The Titles04:01
  • 7Carnera04:11
  • 8Lipe Rosize04:57
  • 9Among The Clouds03:32
  • 10Ballo Furlano03:18
  • 11Goddess05:09
  • 12En mort d'En Joan de Cucanh02:16
  • Total Runtime52:13

Info for Stories Yet To Tell

Rund zweieinhalb Jahre ist es her, da beeindruckte Englands große Vocallady Norma Winstone mit ihrem ersten ECM-Album "Distances", einem gehauchten und eindrucksvoll kontemplativen Jazzalbum.

Auf ihrem neuen Album "Stories Yet To Tell" baut Norma Winstone die Stärken des Vorgängers weiter aus. "Stories" ist noch eindringlicher, noch atmosphärischer als "Distances" und auf voller Länge von großer Zugänglichkeit. Getragen vom fast telepathischen Zusammenspiel Klaus Gesings (Bass Klarinette) und Glauco Venier (Piano), interpretiert Norma Winstone vielseitiges Repertoire zwischen Armando Manzanero und Wayne Shorter mit einer Leichtfüßigkeit, wie sie nur wirklichen großen Sängerinnen zu Eigen ist.

Diesmal mischte das Trio unter die Eigenkompositionen von Gesing und Venier moderne Jazzstücke von Wayne Shorter und Maria Schneider, eine verträumte brasilianische 60er-Jahre-Ballade von Dori Caymmi, ein von Tigran Mansurian arrangiertes Stück des armenischen Komponisten Komitas Vardapet, ein Volkslied aus dem Friaul, eine romantische Nummer des Mexikaners Armando Manzanero und ein Troubadourlied aus dem 13. Jahrhundert. Außergewöhnlich ist aber auch die instrumentale Konstellation selbst, die dem Trio sehr viel kreative Freiheit bei seinen Interpretationen gibt. Winstone setzt ihre Stimme des Öfteren ausgesprochen “instrumental” ein und liefert sich faszinierende Zwiegespräche mit Gesings Bassklarinette oder Sopransaxophon, während Pianist Glauco Vernier der Musik mit überraschenden Harmonien und solistischen Ausflügen seinen Stempel aufdrückt. In Norma Winstone, Glauco Venier und Klaus Gesing fanden drei experimentierfreudige Musiker zusammen, die ihrem Publikum auch nach zehn Jahren noch eine Menge aufregender Geschichten erzählen können. Vielleicht bald auch eine von einem Grammy-Gewinn...

Norma Winstone, Gesang
Klaus Gesing, Bassklarinette, Sopransaxophon
Glauco Venier, Klavier

Recorded December 2009 at Arte Suono Studio, Udine
Engineered by Stefano Amerio
Produced by Manfred Eicher



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Norma Winstone
long-established as Britain’s most distinctive jazz singer, came to ECM in 1977 as a member of the Azimuth trio with John Taylor and Kenny Wheeler, recording five albums for the label with this formation: “Azimuth”, “The Touchstone”, “Départ”, “Azimuth ‘85” and “How it was then...never again” (the first three of these were reissued as a box set in 1994). She also appears on Kenny Wheeler’s “Music For Large And Small Ensembles” (1990), Eberhard Weber’s “Fluid Rustle” (1979) and on her own “Somewhere Called Home” (1986), accompanied by John Taylor and Tony Coe. Glauco Venier graduated in organ and composition from the Udine Conservatory in 1985, then took private lessons with Franco d’Andrea before heading to Boston’s Berklee School. He has led his own bands since 1990 and played with a wide cross section of Italian and international musicians including Enrico Rava, Lee Konitz, Kenny Wheeler, Joey Baron, Paolo Fresu and dozens more.

Winstone / Gesing / Venier
Her current group is a trio featuring Italian pianist Glauco Venier and German saxophonist/ bass clarinetist Klaus Gesing.

The trio was formed around twelve years ago when Glauco and Klaus, who were playing as a duo at the time, asked Norma to guest with them at a concert near Udine, in Northern Italy, Glauco’s home town. A rapport between the three was immediately apparent. She realised that this was a group that had a very original sound which she wanted to develop. They made their first recording ‘Chamber Music‘, released by Universal, Austria, at the Artesuono Recording Studios in Udine in 2002. This is where they subsequently recorded their ECM album ‘Distances‘, which was given a four and a half star review in Downbeat Magazine, had wonderful reviews in the German and English press.

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